[linux] tv recorder

Paul de Vries paul.de.vries op xs4all.nl
Ma Aug 1 16:22:19 CEST 2022

> Ik neem aan dat je wel de smartcard nodig hebt om al die zenders te
> kunnen kijken? Want dan moet je een oplossing zoeken die ook overweg kan
> met een CAM module...

ik heb geen CAM module nodig, gebruikt nu een voor mac gemaakte tv ontvanger met aan de ene kant coax en aan de andere kant usb.

<...>

> Ik weet niet hoe dat met Ziggo gaat, maar bij Caiway is het basis pakket
> gewoon zonder smartcard te ontvangen.

bij ziggo is het basispakket dus ook zonder smartcard te ontvangen.

> Ik heb een Enigma2 ontvanger
> (trefwoord dreambox, daar is het enigma verhaal mee begonnen) dat naast
> satelliet ook een DVB-C tuner heeft.

ik zie op https://www.cardwriter.nl/losse-dvb-c-t2-tuner-voor-ab-pulse-4k.html <https://www.cardwriter.nl/losse-dvb-c-t2-tuner-voor-ab-pulse-4k.html> een insteekkaart voor een satellietontvanger, bedoel je die?
ik wil trouwens geen satelliet en/of schotel.

> Daarmee kan ik alles bekijken en
> opnemen. Ik heb een M op tant HD2400
> , die gaat alweer wat jaartjes mee.

die kan ik nergens vinden, is dat een satelliet ontvanger of een microcomputertje?

> Ik heb er een SSD ingeschroefd maar vroeger gebruikte ik ook NFS voor de
> opnames. Je krijgt .ts (transport stream) bestanden, die worden door
> zo'n beetje alle AV software wel begrepen.

mijn mac werkt ook met mpeg-ts, dus bv inclusief teletekst.

> Om dit op een "gewone" x86 pc te doen zou ik niet zo weten hoe dat aan
> te pakken. Maar zo'n "settop box" is niet zo duur en gewoon enorm
> handig.

ik wil geen 'gewone' x86 pc, dan zou ik wel een mac oplossing kiezen maar iets superkleins als raspberry om niet de hele nacht een energieslurpend apparaat aan te laten staan.

> Paul

paul.