[linux] tv recorder

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Aug 1 20:02:32 CEST 2022

On Mon 01 Aug 2022, Paul de Vries wrote:

> bij ziggo is het basispakket dus ook zonder smartcard te ontvangen.

Da's mooi, dat was vroeger anders.

> ik zie op https://www.cardwriter.nl/losse-dvb-c-t2-tuner-voor-ab-pulse-4k.html <https://www.cardwriter.nl/losse-dvb-c-t2-tuner-voor-ab-pulse-4k.html> een insteekkaart voor een satellietontvanger, bedoel je die?
> ik wil trouwens geen satelliet en/of schotel.

De M op tant is in principe gemaakt voor satelliet ontvangst maar je zou
het ook voor alleen kabel kunnen gebruiken.

> die kan ik nergens vinden, is dat een satelliet ontvanger of een microcomputertje?

Tja wat is het verschil... het is een ontvanger met verwisselbare tuner
modules waar Linux als OS op draait en Enigma2 als user interface, met
afstandsbediening (ook via een app of browser te bedienen).

> ik wil geen 'gewone' x86 pc, dan zou ik wel een mac oplossing kiezen maar iets superkleins als raspberry om niet de hele nacht een energieslurpend apparaat aan te laten staan.

Er zijn alternatieven voor de Pi die soms beter geschikt zijn.
Mijn M op tant is toevallig een MIPS systeem en de Pi op Arm gebaseerd.
Er zijn ook varianten met Enigma2 die Arm gebruiken, Vu+ gebruikt die
geloof ik.

Maar het lijkt er op dat als je iets gebaseerd op een Pi wilt, dat je
het zelf mag ontdekken / ontwikkelen. We lezen graag het verslag van je
werkzaamheden :-)

Paul