[linux] MBO lessen Linux

Nico Berg nico op familieberg.name
Do Feb 10 15:40:11 CET 2022

Zoals jullie waarschijnlijk zullen weten lopen scholen vaak niet in de
pas met de maatschappelijke werkelijkheid.
Zo ook voor Linux. Ik geef les op een MBO voor ICT onderwijs. Linux was
tot voor kort niet een onderwerp van belang.

Dit jaar is daar eindelijk verandering in gekomen. In het nieuwe KD
(kwalificatie dossier) is er 100% van de mogelijke ruimte ingevoerd voor
Linux.
Op dit moment schrijf ik daar een studiewijzer voor.

Het leek me dat een Linux gebruikers groep dit nieuws wel erg leuk zou
vinden, dus vandaar dit mailtje.

En als jullie dit toch lezen en denken aan een onderwerp die ik niet
moet vergeten mee te nemen in de studiewijzer mag je altijd reageren.
Sterker, elke tip is waardevol. Ik ben voornemens een prachtige
lessencyclus neer te zetten voor Linux in het MBO. (voor niet
onderwijsmensen: een schooljaar is 40 weken).

Grof programma Linux

Een periode is 10 weken

Periode 7

Periode 8