[linux] Internet service in Duitsland

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Di Feb 15 18:10:37 CET 2022

Hoi, even iets totaal anders:

Ik woon bijna twintig jaar in Duitsland. En ik zit al vanaf het begin
bij Xs4All. Beviel prima.

Maar helaas, KPN heft Xs4All overgenomen, en zij kunnen geen postadres
in het buitenland aan. Je houdt het niet echt voor mogelijk, maar KPN
kan dat niet. De ING bank heeft er geen grote problemen mee, de post
komt, ook uit NL, altjd gewoon in de brievenbus, maar KPN kan hier niet
mee overweg.

...en er zou niets veranderen voor de gebruikers?

Maar goed, ik zit nu nog op xs4all.nl, en daar gaat KPN wat aan doen.
Voorlopig heb ik een adres bij web.de geregeld: jjge1945 op web.de . Het
ziet er niet slecht uit, en ik heb begrepen dat een betaald abonnement
je ook vrijwaart van reclame.

Maar nu mijn vraag: wat kunnen jullie me adviseren als /betaalde/ ISP?
Zo ongeveer dezelfde eisen als nu bij Xs4All; een klein (1 of zo) aantal
extra mail-aliassen, en uiteraard geen reclame. En kwaliteitswaarborgen
qua security uiteraard.

Vanaf begin april zal ik dus niet meer via xs4all bereikbaar zijn, maar
voorlopig onder jjge1945 op web.de

met vriendelijke Grüßen,

joop gerritse