[linux] Printer doet het ineens niet meer...

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Wo Feb 16 16:14:21 CET 2022

On 2/15/22 23:35, Derry via Linux wrote:

> Je kan de LogLevel in /etc/cups/cupsd.conf veranderen naar 'debug' voor
> uitgebreidere logging. De informatie wordt geschreven naar
> /var/log/cups/error_log.

Heb ik gedaan. hier zijn de resultaten:

E [16/Feb/2022:16:04:52 +0100] [Job 29] File \'\' not found
E [16/Feb/2022:16:04:56 +0100] [Job 29] Unable to open print file:
Permission denied
E [16/Feb/2022:16:04:56 +0100] [Job 29] Job held for 300 seconds since
it could not be sent.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet kunt schrijven naar aan file
met deze naam. Maar waar komt dt vandaan? Voordat ik me in C code ga
verdiepen (dat is tenslotte al lang geleden), heeft iemand hier nog een
suggstie?

> ...als je de printer verwijdert en opnieuw
> toevoegt, of als je cups helemaal verwijdert (apt purge) en
> herinstalleert?
Ook gedaan. Effect is wat je al verwacht had (geen).