[linux] Printer doet het ineens niet meer...

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Vr Feb 18 23:15:39 CET 2022

Op vr 18 feb. 2022 23:00 schreef Geert Stappers via Linux <
linux op lists.nllgg.nl>:

> geval.
> >

> We lazen dat directories van de groep 'lp' waren
> terwijl user 'joop' niet in die groep zit.

Klopt, maar we lazen ook dat het geven van printopdracht goed ging (of leek
te gaan). Het leek er op dat diezelfde opdracht *vervolgens* fout ging.

Wat trouwens nog wel de vraag oplevert of root wel kan printen.... (Ik
vermoed van niet).

We lazen ook dat het herstel misging.

Eens. Ik heb ook heel bewust gekeken wélk bericht ik beantwoordde ;).

Hoe user 'joop' aan de group 'lp' toe te voegen.

[...] Moet uiteraard ook gefixed worden, maar dat liep inmiddels in een
ander draadje.

Mvg, Guus Snijders