[linux] Fetchmail voor mijn configuratie

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Di Jan 4 14:02:11 CET 2022

Aldus schreef Fré van Limpt op Tue, Jan 04, 2022 at 12:57:21PM +0100:

>         ---In Synaptic staat fetchmail netjes groen aangevinkt, terminal
> zegt 'fetchmail is reeds de nieuwste versie (6.4.2-2)'  Ik ga ervan uit
> dat dit voldoende installatie is?
>
>     ---Ik heb het conf.bestand (handmatig geconfigureerd) in
> /home/.fetchmailrc gezet en krijg nog steeds van Mutt de melding 'Fcc
> mislukt (n)ogmaal proberen, ander (p)ostvak, of (o)verslaan?'. Na '(o)'
> wordt de mail (aan         ---mezelf) verstuurd, komt aan in de Inbox
> van ThB, maar is niet terug te vinden in de mappen Sent en INBOX/ van Mutt.

Dat is nogal vewarrend. Het lijkt over Mutt en Fetchmail tegelijk te gaan.

Wat hebt u in $HOME/.fetchmailrc gezet? Wat is $HOME eigenlijk?

Vervolgens zijn we benieuwd wat er gebeurt als u "fetchmail" daadwerkelijk
opstart. Worden de nieuwe berichten dan opgehaald bij Freedom.NL??

Fetchmail dient om berichten op te halen van een vreemde server, bijv.
met POP3 of IMAP. Waar moet Fetchmail ze dan afleveren?? Volgens de manual
is dat een Mail Transfer Agent of een Mail Delivery Agent. Bijvoorbeeld
de Sendmail* op uw locale Linux host. Die zal het dan weer door ProcMail
halen en in uw lokale mailbox deponeren (/var/spool/mail/fre ???).
Mutt leest default gewoon die lokale mailbox uit -- tenzij anders aangegeven.

*of een vergelijkbaar programma, natuurlijk.

> Groeten!
>
> Fré van Limpt

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.