[linux] firefox 91.4, adresbalk en zoekvakje

Joost van Baal-Ilić joostvb-nllgg op mdcc.cx
Di Jan 4 14:31:22 CET 2022

Hoi,

Ik gebruik firefox-esr 91.4.1esr-1~deb11u1 op Debian GNU/Linux 11 (bullseye).

Als ik daar een typfout in de adresbalk maak (als ik bijvoorbeeld mdcc.c intyp
in plaats van mdcc.cx) dan redirect dat naar

https://www.startpage.com/do/dsearch?query=mdcc.c&cat=web&pl=ext-ff&language=english&extVersion=1.3.0

.  Ik zou graag willen dat wat ik in de adresbalk typ _nooit_ naar mijn
zoekmachine gestuurd wordt, maar dat _alleen_ wat ik in het Search-vakje
(rechts naast de adresbalk) typ naar de zoekmachine gestuurd wordt.

Weet iemand of en hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Een goed 2022 allen!

Groeten,

Joost

PS: (En als ik een nieuwe tab open, dan komt daar nu ook een adres/zoek-balk
in.  Als ik daar iets typ dan schiet mijn pointer meteen naar boven naar de
zoekbalk (!?)  Niet echt handig...)

(En browsen naar localhost:ipp werkte ook niet naar verwachting, trouwens.)