[linux] problemen met rpositories

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Za Jan 8 15:54:51 CET 2022

Op vr 7 jan. 2022 20:53 schreef paai <j.j.paijmans op gmail.com>:

> Hallo,
>
> in een vlaag van verstandverbijstering ben ik eens gaan proberen
> LineageOS kernels voor een Android phone the bakken, maar voor ik
> daaraan toekom heb ik al problemen met Linux. Of liever, met java (wat
> anders).
>
> Mijn (K)ubuntu systeem is Disco Dingo (19.04).
>
> Bij het installeren wordt het volgende
>
>      $ sudo add-apt-repository ppa:openjdk-r/ppa

Ik heb 0 ervaring met lineageos, maar met een beetje zoeken kwam ik deze
opmerking tegen in hun wiki:

Note that the suggestion to use PPA openjdk-r is outdated (the PPA has
never updated their offering of openjdk-7-jdk, so it lacks security fixes);
skip that answer even if it is the most upvoted

(https://wiki.lineageos.org/devices/bacon/build)

> Dit verslikt zich als volgt (zie onder). Ik heb in /etc/apt/sources.list
> vervolgens old-releases vervangen door us.archives, maar dat gaf nog
> meer errors.

Zie de quote uit de wiki hierboven, kennelijk is openjdk-r niet het juiste
antwoord (al heb ik zo niet scherp welke je dan wél moet hebben).

Mvg, Guus