[linux] problemen met repositories

paai j.j.paijmans op gmail.com
Za Jan 8 17:12:03 CET 2022

On 08-01-2022 09:17, Joost van Baal-Ilić wrote:
> Hallo paai,
>
> Naast wat Geert vertelde: de output van
>
>   grep -r . /etc/apt/sources.list*
>
> en
>
>   sudo apt update
>
> kan mij en de andere lezers hier helpen je te helpen.
>
> Mijn vermoeden is dat je systeem al _voordat_ je
>
>      $ sudo add-apt-repository ppa:openjdk-r/ppa
>
> en
>
>      $ sudo add-apt-repository ppa:mythbuntu/0.28
>
> uitvoerde al een beetje matig onderhoudbaar was.
>
> En: Waarom denk je dat t hier java is wat je dwars zit?  Ikzelf zie dat niet
> zo.

Dat zou het gevolg kunnen zijn van het feit dat ik al een uurtje bezig
was de benodigde software voor het compileren van LineageOS te installeren.

'sudo apt update' gaf trouwens meteen dezelfde errors. Intussen heb ik
het systeem weer in z'n oorspronkelijke staat teruggebracht en ga het
straks weer eens proberen, nu met de aanwijzingen van Guus' wiki site.

Gelukkig doe ik die dingen nooit op de server, maar op een systeem dat
voor experimenten bedoeld is.