[linux] Apache werkt niet naar behoren.

Nico Berg nico op familieberg.name
Wo Jan 19 15:32:07 CET 2022

Hallo lijst lezers,

Ik heb een vraag voor de lijst. Mijn configuratie met apache reageert
vervelend.
Apache wilde gisteren niet meer goed reageren op de certificaten van
Lets encrypt. Ik dacht dat op te kunnen lossen maar helaas. Dus ik heb
al mijn config bestanden van de vhosts weg gehaald en nieuwe geschreven.
Ik wilde met de nieuwe config bestanden alleen port 80 even gebruiken en
later certificaat informatie toevoegen.
Wat schetst mijn verbazing: de config voor de domeinnaam laat alleen een
lege directorie zien met "Index of /" en de subdirectorie "quiz" werkt
normaal.
Geen probleem meldingen in de log bestanden van apache.

De directorie /var/www/html is gevuld met een wordpress site die tot op
heden normaal functioneerde.

De ellende is begonnen toen ik een tweede domeinnaam wilde toevoegen aan
apache.

Wie oh wie kan mij een beetje helpen. Ik ben behoorlijk bedreven met
linux dus ik denk slechts een beetje richting nodig te hebben. Iets wat
google niet kon bieden (veel over opzetten apache bijna niets over
probleem oplossen).

Alvast ontzettend bedankt voor elke hulp, N Berg

_Configuratie:_

Ubuntu 20.04.2 server
Server version: Apache/2.4.41 (Ubuntu)

De config file voor mijn domein (de naam is vervangen voor "domeinnaam")

<VirtualHost www.domeinnaam.name:80>
     DocumentRoot "/var/www/html"

     ServerName www.domeinnaam.name

     <Directory "/var/www/html">
         allow from all
         Options None
         Require all granted
     </Directory>
</VirtualHost>

De config file voor een subdirectorie "quiz"

Alias /quiz "/var/www/quiz/"

<Directory /var/www/quiz/>
   Require all granted
   AllowOverride All