[linux] Was compileren met make en cmake

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Jan 30 16:36:57 CET 2022

On Sun, Jan 30, 2022 at 03:02:46PM +0100, Daniel C. von Asmuth via Linux wrote:

> Dan is er iets fout gegaan tijdens het bouwproces en wordt het tijd om
> uit te zoeken wat er precies gebeurde.

Bestwel lomp en bestwel lomp.

De ene lompigheid is roepen van "dan is er iets fout gegaan tijdens
het bouwproces" en dan iemand het bos in sturen om wat uit te zoeken.

De andere lompigheid is een prive-bericht op publieke lijst te
beantwoorden.

> Suc6,

Voor succes van Rob, de oorspronkelijke poster, is het advies
om de computer naar de binary te laten zoeken. Twee mogelijkheden:

 1. Als naam van de binary bekend is, bijvoorbeeld `hutsefluts`

      find . -name hutsefluts

    uitvoeren in de directory waar de source files staan,
    eventueel 1 directory hoger.

 2.  Als naam niet bekend is

       make clean
       touch mijlpaal
       make
       find . -newer mijlpaal -type f | grep -v .o$

Voor succes van de mailinglist laten we prive-berichten prive.
Dus mocht je een prive-bericht naar aanleiding van mailinglistbericht
krijgen, overweeg dan deze mogelijkheden:

 * Niets met het bericht doen.
 * Wachten totdat het bericht door de versturende partij zelf
   naar de lijst gestuurd wordt.
 * Prive-bericht verder prive (buiten de lijst) een vervolg geven.
 * Prive (buiten de lijst) vragen om alsnog naar de lijst te sturen.

Wat je NIET moet doen bij prive-berichten:

 * Op "Reply" klikken en de "To: " veranderen in de mailinglist.

> Daniel
>

> 	How long it takes to reach your goal
> 	depends less on your speed than on your direction.

Groeten
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse