[linux] compileren met make en cmake

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Zo Jan 30 16:52:29 CET 2022

Aldus schreef Rob Berden op Sun, Jan 30, 2022 at 12:21:42PM +0000:
>    Het compileren ging goed zonder fout meldingen maar als ik zynaddsubfx
>    probeer te starten in een terminal dan geeft die 'bash no such file or
>    directory'. Lijkt alsof het path niet goed is of dat zynaddsubfx toch niet
>    geinstalleerd is.

Het compileren zou een lange reeks uitvoer moeten opleveren. Kunt u die
naar de lijst sturen?

>    Op zondag 30 januari 2022 13:04:39 CET schreef Daniel C. von Asmuth via
>    Linux <linux op lists.nllgg.nl>:
>    Aldus schreef Rob Berden via Linux op Sat, Jan 29, 2022 at 10:02:17PM
>    +0000:
>    >    Hoi,
>    >    Ik heb onlangs de nieuwe versie van zynaddsubfx gecompileerd op een
>    odroid
>    >    n2+ computer volgens de instructie van de ontwikkelaar (cmake .. en
>    dan
>    >    make zonder make install).

Als het compileren goed ging en u hebt geen 'make install' ingetypt, dan
zal het produkt zich ook niet in uw zoekpad bevinden.

>    >    Ik kan nu niet zynaddsubfx starten en ik kan ook de binairy vinden op
>    mijn
>    >    sd kaart. Zoals ik begrepen heb kijkt make naar de MakeFile maar ik
>    weet
>    >    niet goed waar ik moet zoeken.

Dat zou kunnen betekenen dat u geen ervaring hebt met gnu make. Hopelijk
heb ik het mis.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.