[linux] emigreren naar Duitsland

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Jul 4 12:01:56 CEST 2022

On 03-07-2022 20:51, Gerard Bekhuis wrote:

> als wat ga jij straks in Minden werken?
> Ik dacht jou ooit begrepen te hebben, dat je al gepensioneerd bent?
> Het belastingsysteem hier in Duitsland is ongerechter: tot een bepaald
> bedrag aan inkomen
> betaal je veel belasting, zodra je boven een bepaald bedrag komt,
> betaal je minder belasting.
> In het geheel betaal je in Nederland minder belasting als hier in
> Duitsland.
> Gezien je titel zul jij waarschijnlijk in die salarisgroep vallen, die
> minder belasting betalen.
> [...]
Ik zal die jongens zeker bellen/bezoeken...

Nee, ik ben 74 dus lang en breed met pensioen. Maar mijn halve familie
heeft af en aan in Duitsland gewoond en nu gaan we in de buurt van onze
oudste dochter wonen als babysit-op-afroep of zoiets. En het leek ons
een goed ogenblik om ons huis te verkopen, een tijdje in Minden te huren
en hopen dat de huizenmarkt weer wat zakt...

Maar op het ogenblik vraag ik me voornamelijk af of een VPN voldoende is
om me veilig te voelen of dat het toch TOR moet worden.

Paai

--
Dr Hans Paijmans
Houwenberg 2A