[linux] RE Ubuntu 22.04 screenshot naar png-file: iemand daartoe in staat

M.A. Perry maperry op zeelandnet.nl
Wo Jul 27 08:55:22 CEST 2022

Beste mensen,

Vandag om 07:28u schreef michkloo op xs4all.nl :

 > In mijn vorige Ubuntu 20.04 maakte ik gemakkelijk
 > een screenshot-naar-file door een simpele PrtScr.
 > In hun wijsheid hebben de nieuwe ontwikkelaars
 > dat onmogelijk gemakt:
.../... (snip)
 >Mijn Uuntu is een zo kaal mogelijke installatie zonder
 > gnome.
.../...
Ik ga er vanuit dat een installatie zonder 'gnome' ook
een installatie zonder 'gnome-screenshot' is. Deze is
een zeer voorkomende screen-foto programma.
Wat voor screen-foto software heeft u geinstalleerd?
Hoop dit helpt.
Mike Perry