[linux] Hoe deed je dat ook alweer met MSDOS op een virtuele disk?

joop gerritse jjge op posteo.de
Wo Jun 1 14:17:07 CEST 2022

Hoi,

ik heb een heel domme vraag, ik kan alleen even niet op het antwoord
komen...

Ik wil graag een paar oude Word Perfect bestanden opfrissen, en ik dacht
daarvoor een virtuele server op te starten. Ik heb het nu met vmware en
met Virtual Box geprobeerd. Alles gaat perfect, maar dan moet ik het OS
laden, dat is dus MS-DOS. En dan? Ik kan de bestanden naar virtuele disk
kopieren, en daar gaat het mis... Hoe adresseer je die disks onder
Linux? Het moet heel eenvoudig zijn, ik heb het al vaker gedaan, maar
het is zo lang geleden... weet iemand hier nog hoe dat ook alweer ging?