[linux] oude Word Perfect bestanden opfrissen / Re: Hoe deed je dat ook alweer met MSDOS op een virtuele disk?

Joost van Baal-Ilić joostvb-nllgg op mdcc.cx
Wo Jun 1 14:33:31 CEST 2022

Hoi joop,

On Wed, Jun 01, 2022 at 12:17:07PM +0000, joop gerritse via Linux wrote:

> ik heb een heel domme vraag, ik kan alleen even niet op het antwoord
> komen...
>
> Ik wil graag een paar oude Word Perfect bestanden opfrissen, en ik dacht
> daarvoor een virtuele server op te starten. Ik heb het nu met vmware en met
> Virtual Box geprobeerd. Alles gaat perfect, maar dan moet ik het OS laden,
> dat is dus MS-DOS. En dan? Ik kan de bestanden naar virtuele disk kopieren,
> en daar gaat het mis... Hoe adresseer je die disks onder Linux? Het moet
> heel eenvoudig zijn, ik heb het al vaker gedaan, maar het is zo lang
> [...]

Even een ander idee: Waarom bewerk je die bestanden niet gewoon met OpenOffice
of LibreOffice op een recent GNU/Linux-systeem?

Groeten,

Joost