[linux] oude Word Perfect bestanden opfrissen / Re: Hoe deed je dat ook alweer met MSDOS op een virtuele disk?

Derry cl3m0t op gmail.com
Wo Jun 1 20:31:48 CEST 2022

On 01-06-2022 17:13, joop gerritse via Linux wrote:

> Was ik ook niet van plan. Een oude wp.exe heb ik nog wel. Dat is in
> feite alles wat ik nodig heb. Als ik DOS in een of andere vorm draaiend
> kan krijgen...
>
> Freedos zou wel eens kunnen wezen wat ik me eigenlijk al die tijd
> probeer te herinneren.
>
> dosemu of dosbox is mss ook een goede manier. Daar moet ik nog even mee
> stoeien...

Hieronder een link hoe je stap voor stap met QEMU en FreeDos
DOS-programma's kan draaien.
https://opensource.com/article/17/10/run-dos-applications-linux

Met DOSBox:
https://ostechnix.com/how-to-run-ms-dos-games-and-programs-in-linux/

In LibreOffice Writer kan ik via File>>Open... in het venster waar je
het bestand selecteert, rechtsonderin onder het driehoekje (dropdown
arrow) o.a. WordPerfect Document kiezen. Volgens mij kan je het
WP-document niet direct bewerken, maar moet je het WP-document -als je
het kan openen- eerst als .odf opslaan en dan bewerken.

Goet,
Derry Geuther