[linux] Grootste probleem in het algemeen Was: WP doet het weer...

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo Jun 8 17:31:44 CEST 2022

On Wed, Jun 08, 2022 at 01:58:42PM +0000, joop gerritse via Linux wrote:
> Nou, het heeft even geduurd, maar ik heb WP uiteindelijk aan de praat
> gekregen, met dosbox. Moet nog wat kleine dingetjes regelen, maar het gaat
> zo te zien zonder problemen. Virtualbox viel tegen, het leek heel aardig te
> gaan werken, maar nee hoor... Vmware deed ook niet zoveel.
> Grootste probleem was i.h.a.: hoe zet je bestanden van Linux op Windhoos
> over?

Door middel van samenwerking. Dus met elkaar praten.  Vaak wordt echter
gekozen om het eiland waar men leeft als de wereld te beschouwen.
Ik vind wel fijn dat Linux zo open is, dat je kunt en mag aanhaken.

Hopelijk zijn de WordPerfect-bestanden omgezet naar een bestandsformaat wat
ook op andere plaatsen te lezen is. (een vorm van samenwerking)

Overzetten, wat is anders is als omzetten, is vaak nog uitdagender.
Er is dan afstemming nodig over wat beide partijen gemeenschappelijk hebben,
eventueel wat beide gemeenschappelijk kunnen verkrijgen. Herinnering aan Kermit
(https://en.wikipedia.org/wiki/Kermit_(protocol) komt boven :-)

Tegenwoordig is Internet techniek beschikbaar. (Internet, het Internet
wat ik engineer zo waardeer, is een fantastische samenwerkingsvorm)

Terug naar
> Hoe zet je bestanden van Linux op Windhoos over?

Webserver op Linux,  webbrowser aan MS Windows kant
en HTTP over de lijn.  Erg leuk en erg succesvol.

Ik kijk uit naar de vragen daar over. Eigenlijk kijk ik uit naar
samenwerking over zulke zaken.

Groeten
Geert Stappers
--