[linux] [long] Van wie is het Internet? [Was: xxmailsend-go stopt ploteslin]

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Jun 9 16:48:22 CEST 2022

On 09-06-2022 16:34, Daniel C. von Asmuth via Linux wrote:

> Knutselen is altijd leuk, maar bij Google zijn ze er beter in.

> https://www.britannica.com/topic/ARPANET
>
> Het Arpanet is begonnen als experiment met pakket-switching netwerken en het
> doel was om te zorgen dat grote computers vanuit het hele land benaderd konden
> worden. Het was vooral een academisch project, al werd het gefinancierd door
> Defensie. De structuur was decentraal. De techniek was platform-onafhankelijk.
> In 1969 begon het met 4 nodes. Bekende personen: Vinton Cerf, John Postel,
> Bob Kahn. Een Arpanet node bestond uit een mainframe, verbonden met een Interface
> [...]

Een absolute must voor de mensen die zich hiervoor interesseren is 'The new hackers dictionary' van Eric Raymond.

   https://mitpress.mit.edu/books/new-hackers-dictionary-third-edition

Ik heb een paar jaar geleden allebei mijn dochters een exemplaar met Sinterklaas gegeven.

--
Dr Hans Paijmans
Houwenberg 2A