[linux] [long] Van wie is het Internet? [Was: xxmailsend-go stopt ploteslin]

Fré van Limpt fre op freedom.nl
Vr Jun 10 13:21:49 CEST 2022

On Thu, Jun 09, 2022 at 04:34:21PM +0200, Linux_NLLGG wrote:

> [...]
> de radioamateurs.

> Computerkraken wordt in de media wel met 'hacking' aangeduid.
> In de Open Source wereld worden software ontwikkelaars nog hackers genoemd.
>
> https://nl.wikipedia.org/wiki/Hack-Tic
>
> In de VS was een groep ontstaan die zich bezig hield met 'telephone
> phreaking", dat is het telefoonnetwerk manipuleren om gratis te kunnen
> bellen, na de introductie van kiestonen en SS7 als vervanger voor het
> kiezen met pulsen. Deze groep versmolt met personen die illegaal toegang
> probeerden te krijgen tot het Internet. De trend woei ook over naar

Het hooglopende conflict tussen Karin Spaink en Scientology speelt zich
helemaal in deze sfeer af en leest als een schelmenroman.
PS Het hele verhaal staat op Follow the Money.