[linux] Google verandert het inloggen. Heeft dit gevolgen?

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Vr Mrt 4 14:09:50 CET 2022

Aldus schreef John via Linux op Fri, Mar 04, 2022 at 12:50:11PM +0100:

> Ik heb die email ook gehad, en vroeg me ook af hoe het met Thunderbird zou
> gaan. Al meen ik, dat Thunderbird OAuth 2.0 wel ondersteund.
>
> Hieronder de email die ik heb gehad.
>
> John

> Google
> Vanaf 30 mei raak je mogelijk de toegang kwijt tot apps die gebruikmaken van
> een minder beveiligde inlogtechnologie
>
> Google biedt geen support meer voor het gebruik van apps van derden of
> apparaten die je vragen om in te loggen op je Google-account met alleen je
> gebruikersnaam en wachtwoord. We doen dit om je account te beschermen. In
> [...]

Dat zou betekenen dat een hoop mail- en chat programma's onder Linux
dan niet meer werken. Welke werken nog wel? En Google drive?

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.