[linux] Google verandert het inloggen. Heeft dit gevolgen?

Derry cl3m0t op gmail.com
Vr Mrt 4 22:25:15 CET 2022

On 04-03-2022 12:50, John via Linux wrote:
>  > Las net dat Google vanaf 30 mei een andere inlog-strategie gaat volgen.
>
>  >>Een referentie (linkje) zou wel handig zijn.
>
> Ik heb die email ook gehad, en vroeg me ook af hoe het met Thunderbird
> zou gaan. Al meen ik, dat Thunderbird OAuth 2.0 wel ondersteund.

Thunderbird heeft inderdaad Oauth2 ondersteuning. Edit=>Account
Settings=>Server Settings onder Security Settings als Authentication
method kiezen voor OAuth2. Na herstarten van Thunderbird krijg je een
scherm waar je je gmail account en je password kan invullen.

Op mijn Android gebruik ik overigens FairEmail. In F-droid heeft de
versie van FairEmail echter geen OAuth support, die in Play Store of
Github wel. Die van Github moet je dus zelf 'sideloaden' als je hem wil
installeren, je krijgt dan automatisch een melding als er een nieuwe
versie is.

https://github.com/M66B/FairEmail/releases

Groet,
Derry