[linux] rip een non-UDF dvd

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Do Mrt 17 17:44:59 CET 2022

Op do 17 mrt. 2022 16:22 schreef paai via Linux <linux op lists.nllgg.nl>:

> Ik wilde eens een hele oude film bekijken die ik een paar jaar geleden
> als ISO9660 video-DVD had bewaard.

[...]

Nu wil ik die DVD (en alle andere oude DVD's) gewoon als mp4- of mkv-

files op de harde disk zetten. Maar eenmaal gestart met 'vlc /dev/sr0'
> kan ik niet in het submenu komen dat het mogelijk maakt bestanden te saven.
>
> Heeft iemand hier een idee hoe ik dat moet aanpakken?

Ik heb op zich wel goede ervaringen met handbrake voor het converteren van
DVD's, misschien interessant om die eens te bekijken.

En anders kun je de ISO's wellicht benaderen met losetup, maar dat lijkt me
iets omslachtiger.

Mvg, Guus Snijders