[linux] rip een non-UDF dvd

Derry cl3m0t op gmail.com
Vr Mrt 18 00:06:53 CET 2022

On 17-03-2022 20:23, paai via Linux wrote:

> Handbrake werkt inderdaad meteen vanaf de DVD. Als iemand nu weet hoe je
> de subtitles erin gefrut krijgt... Het menu 'subtitles' geeft een paar
> opties en een hele lijst talen, maar geen ervan resulteren in een .mkv
> met subs. En omdat ik geen dvd-speler meer heb kan ik niet checken of er
> ueberhaupt subtitles beschikbaar zijn.

Eerder heb ik libdvdcss genoemd, die kan je installeren met libdvd-pkg
op Debian/Ubuntu. Is het al geļnstalleerd? Als je op het internet zoekt
blijkt dat het de oplossing is voor het probleem met het afspelen van
non-UDF DVD met vlc.

Handbrake heeft ook het libdvdcss nodig om DVD te rippen, anders kan je
rare problemen krijgen. Hieronder een link van de Handbrake wiki over
ondertiteling.

https://handbrake.fr/docs/en/1.3.0/advanced/subtitles.html

Groet,
Derry