[linux] mounten van een kakelverse 2T schijf

joop gerritse jjge op posteo.de
Do Mrt 24 20:15:14 CET 2022

Nou, en dat lukt me dus maar steeds niet. Op mijn Windhoos-machine (die
heb ik inmiddels) geen problemen, maar onder Linux:
Hij staat nu al een paar uur te draaien, piept elke paar seconden, geen
idee of dat raar klinkt of zo, na een flinke wachttijd zie je /dev/sdf
verschijnen, dat is iig iets, maar dan gebeurt er verder niets. Mounten
lukt natuurlijk niet, dan krijg je, zoals te verwachten was:

Failed to read bootsector (size=0)
Failed to mount '/dev/sdf': Invalid argument
The device '/dev/sdf' doesn't seem to have a valid NTFS.
Maybe the wrong device is used? Or the whole disk instead of a
partition (e.g. /dev/sda, not /dev/sda1)? Or the other way around?

Op mijn Windhoos machine verschijnt de nieuwe schijf gewoon vrijwel
meteen op de desktop, laat een directory zien, krijgt een drive letter,
en is dan gewoon toegankelijk. Wat lukt er onder Windhoos wel, wat onder
Linux niet gaat?

joop gerritse
Muehlenstrasse 11
47546 Kalkar-Wissel