[linux] mounten van een kakelverse 2T schijf

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Vr Mrt 25 09:07:36 CET 2022

On Fri, Mar 25, 2022 at 08:29:33AM +0100, Wim de Vries via Linux wrote:

> Vreemd.
> NTFS moet kunnen.

Jawel.

> Maar uit de praktijk weet ik Microsoft soms hidden features gebruikt.
> Misschien struikelt hij daarover.

Misschien is er wat anders aan de hand.

> Ik zou opnieuw formateren naar NTFS.

Ik denk te lezen dat er reeds wat data op de disk staat.
Die data gaat verloren met "formateren".

> Ik gebruik altijd gparted.

Ik ken gparted als tool voor partities maken
en voor aanpassing van partitie grootte en partitie type.
Of gparted  ook `mkfs -t foofs` kan, weet ik niet.

Terug naar

Welke opties worden er aan het mount commando mee gegeven?

Eventueel: Wat weet  /etc/fstab van de kakelverse 2TB disk?

Groeten
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse