[linux] mounten van een kakelverse 2T schijf

jjge op xs4all.nl jjge op xs4all.nl
Vr Mrt 25 13:02:22 CET 2022

> Dat is natuurlijk heel vreemd. De schijf /dev/sdf zou een partitietabel
> moeten hebben. Waarom denkt Linux hier dat die NTFS is geformatteerd?
> Waarom niet /dev/sdf1? Wat zegt /etc/fstab?

/etc/fstab zegt niets. Het gaat om een verse schijf, zo van de fabriek...

> En wat zegt Windows dan? Gebruik hier het 'diskpart' commando.
> 	https://www.diskpart.com/windows-10/diskpart-windows-10-1203.html

Windhoos zegt, zoals gebruikelijk, niets. Zelfs niet eens OK, wat ze gewoonlijk zeggen als iets niet mag of kan...

> Nu wordt het tijd om onder Linux naar je kernel log messages te kijken voor
> relevante informatie.

Goed idee, daar zal ik nu eens mee beginnen...

> Met vriendelijke groet,
>

> Daniel von Asmuth
>
> --
>
> 		How long it takes to reach your goal
> 		depends less on your speed than on your direction.

joop gerritse
Mühlenstraße 11
Kalkar-Wissel
jjge op xs4all.nl