[linux] mounten van een kakelverse 2T schijf

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Vr Mrt 25 14:51:28 CET 2022

Aldus schreef jjge--- via Linux op Fri, Mar 25, 2022 at 01:02:22PM +0100:

> /etc/fstab zegt niets. Het gaat om een verse schijf, zo van de fabriek...

Probeer dan eens:
dd if=/dev/sdf of=/dev/null bs=512 count=1024
(verwachte uitkomst: I/O error)
Probeer dat ook eens met /dev/sde en /dev/sdd

Als de kernel toch een schijf ziet, kun je die testen met smartctl.

> Windhoos zegt, zoals gebruikelijk, niets. Zelfs niet eens OK, wat ze gewoonlijk zeggen als iets niet mag of kan...

Dat is nogal merkwaardig als de Windows GUI wel een 'drive letter' toont.
Je kunt ook proberen of de schijf onder Windows gevuld kan worden met wat
data....

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.