[linux] https://www.xs4all.nl/eigenmailserver/

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo mei 4 23:39:13 CEST 2022

On Wed, May 04, 2022 at 07:49:04PM +0200, Mike Jonkmans via Linux wrote:

> Volgens mij melden ISP's hun klanten-ip-ranges aan bij spamhaus.
> Als jij die een op de 1000 bent, die een eigen mailserver draait,
> dan kun je elk jaar melden dat je een uitzondering bent.

En dan ook nog maar alleen bij hun, spamhaus.org.
Het Internet is echter groter.

Mijn vertrouwen hebben zo nog.

Vannacht (2022-05-05 tussen 01:00 en 08:00) is voor mij de omschakeling
van IP-adressen ( v4 en v6 ).  DNS (forward records) kan ik daarna
zelf omzetten.
Voor de reverse records kan KPN laten zien wat ze waard zijn.

Hier de "nul meeting"

Wordt vervolgt

Groeten
Geert Stappers