[linux] Niet gezien dat gimp wèl is geïnstalleerd, hoe op orde te krijgen?

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Za mei 14 17:55:23 CEST 2022

Aldus schreef Julien Michielsen via Linux op Sat, May 14, 2022 at 10:05:48AM +0200:
>    Ik wil een routine installeren om foto's te stacken in gimp.  Wanneer ik
>    die routine
>    (gimp-plugin-astronomy) wil installeren en configure draai krijg ik de
>    volgende melding:
>    "checking for GIMP... configure: error: Package requirements (gimp-2.0 >=
>    2.4.0 gimpui-2.0 >= 2.4.0)
>    were not met:
>
>    Dit laatste klopt niet, want:
>    gimp -v
>    GNU Image Manipulation Program version 2.10.18
>    Hoe kan ik configure duidelijk maken dat een voldoende versie is
> [...]

Dat is een ambiguë foutmelding: oftewel gimp heeft een te lage versie,
of gimpui.

Het schijnt vaker voor te komen.....
	https://www.gimp-forum.net/Thread-Creating-plugins-Windows-10

Als ik de GIMP probeer te compileren, krijg ik de melding:

	looking for intelligent life... not found.

Prettig Weekend,

Daniel
--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.