[linux] Blog software php

p.spek op tyil.nl p.spek op tyil.nl
Za Okt 8 09:38:23 CEST 2022

On Wed, Oct 05, 2022 at 09:30:53PM +0200, Nico Berg via Linux wrote:
> Hi, is er iemand op deze plek die van een leuk blog scriptje weet? Liefst
> php.
> Ik heb al veel gezocht maar na 5 pogingen van mislukte scripts dacht ik aan
> jullie.
>
> Voor de plaatselijke vereniging. Een scriptje om de voorzitter zijn
> belangrijke berichten te kunnen laten plaatsen.
>

> Alvast bedankt, NB

Een enkel scriptje niet, maar je kunt een CMS gebruiken zoals WordPress.
Het ligt een beetje aan hoe fancy je het wilt hebben, en wat je allemaal
mag en kunt met de server waar het op staat. Ik gebruik zelf Hugo om
mijn blog te genereren van Markdown bestandjes, met een cronjob om de
laatste versie te pullen uit een git repo.

--
With kind regards,

Patrick Spek

www:  https://www.tyil.nl/
mail: p.spek op tyil.nl
pgp:  1660 F6A2 DFA7 5347 322A  4DC0 7A6A C285 E2D9 8827

git:    https://git.tyil.nl/