[linux] dynamische ip-adressen in Duitsland

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Za Sep 17 20:39:02 CEST 2022

...ben ik in Duitsland aangekomen en een abonnement op internet genomen
- blijkt dat privepersonen geen vaste ip-adressen kunnen krijgen. Moet
je een zakelijk abonnement nemen...

Nou heb ik een handjevol domeinnamen, maar om daar weer een extra
abonnement voor te nemen is onelegant. Maar om de zoveel tijd bij
Transip in te loggen en al die namen van andere ip nummers te voorzien
is ook onelegant en ik heb geen idee hoe vaak die nummers veranderen. Er
is wel een vaste 'domeinnaam' voor mijn Fritzbox, maar dat is een lang
en onleesbaar adres. Dat accepteert gelukkig wel port numbers. En het is
te pingen, dus ik kan het actuele IP nummer gemakkelijk achterhalen.

Zijn er elegante oplossingen voor dit probleem, of ben ik gebokt?

Dank.

Paai.

  --

Dr. J.J. Paijmans