[linux] Terraform your DNS

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Di Sep 20 16:46:13 CEST 2022

On Sat, Sep 17, 2022 at 10:37:01PM +0200, Geert Stappers via Linux wrote:
> Hoi,
>
> Vandaag was ik op de bijeenkomst van de NLLGG
> bij de lezing[1] met de demo van terraform[2][3].
>
> En daar het idee van "Terraform mijn DNS" opgedaan.
>
> Ik heb reeds bind9, kan ook wel aan terraform komen,

Aan een terraform executable komen was niet makkelijk als gewoonlijk,
maar is inmiddels wel gelukt.

> maar ik vindt nog niet de stukken / het stuk wat er tussen moet.
>
> Mijn websearch bracht me bij de terraform registry[4]
> maar daar loopt mijn spoor dood.
>

> Hoe heet het ontbrekende onderdeel?

Van https://d-heinrich.medium.com/how-to-set-dynamic-dns-entries-using-terraform-58c64db0dda2
begrijp ik dat er geen extra onderdelen nodig zijn.

Aan de bind kant wordt gebruik gemaakt van het up-date-mechanisme
dat een DHCP server kan / mag gebruiken.  ( bind  heeft reeds een
interface voor updates )

Aan de terraform kant schijnt er software te zijn
die weet hoe bind aan te spreken.

Volgende stap is aan beide kanten "keys" te hebben.

Groeten
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse