[linux] GPSD not found in foxtrotgps

Fred Mobach fred op mobach.nl
Do Nov 9 17:01:23 CET 2023

Hallo,

Na meermalen hebben gepoogd me aan te melden voor de mailinglijst van
foxtrotgps en na een week nog geen reactie te hebben ontvangen poog ik hier
mijn vraag te droppen.

Foxtrotgps heb ik al jaren in gebruik om bepaalde locaties te markeren om een
overzicht te verschaffen als ik een bepaalde  regio ga bezoeken.

Al die jaren werkte dat prima onder mijn user account met kaarten van
openstreetmap op het scherm totdat dat scherm onlangs blanko bleef met de
foutmelding no GPSD found. Terwijl dezelfde software met dezelfde cnfiguratie
onder de user root dezelfde foutmelding geeft maar de kaart wel toont. Die
kaart wordt gegeneerd door foxtrotgps op basis van een publieke website van
openstreetmap.

In de bijlage staat een screenshot met links het scherm zoals onder root, in
het midden de configuratie gegevens en rechts het scherm zoals onder mijn
eigen user account.

Fred Mobach