[linux] hoe werkt lists.nllgg.nl?

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Nov 12 22:16:27 CET 2023

On Sun, Nov 12, 2023 at 09:35:33PM +0100, Dick Stomp via Linux wrote:

>    ... Ziggo heeft mijn modem vervangen en nu werken apparaten niet
> meer zoals ik 40 jaar gewend was... Via NL/Ubuntu/Forum krijg ik niet
> de info die ik bruikbaar vind. Dus probeer ik NLLGG/lists. Geen idee
> hoe dat werkt...

Ja het werkt  8^)

Je bericht stuurde jij naar een "postkamer", daar aangekomen is het
bericht zo goed als 1-op-1 doorgestuurd naar de andere subscribers
van deze verzendlijst. Ik stuur mijn reactie ook naar postkamer
linux op lists.nllgg.nl en komt via die postkamer bij jou.

De "postkamer" is software op een server.

> is er een handleiding om met dit soort "lists" te werken en waar is
> die te raadplegen...?

Vanuit subscriber is het een e-mail adres waar je naar mailt.  Afhankelijk
van hoeveel gemeenschappelijk belang er is, komt er een reactie.

Om subscriber van een verzendlijst te worden stuur je een "subscribe
request", dat is original poster gelukt. Want bericht heeft de
subscribers bereikt.

Wat de subscribers in hun e-mail naar de lijst zetten, bepaalt de
kwaliteit van de lijst. En "kwaliteit" is dan iets als "goed boek",
"leuk cafe", "mooie voorstelling" en "fijne omgeving".

Misschien een te algemeen antwoord. Bij een specifiekere vraag
is de kans op een specifieker antwoord groter.

> Met vriendelijke groet,
> Dick Stomp

Groeten
Geert Stappers