[linux] hoe werkt lists.nllgg.nl?

Dick Stomp dick.stomp op ziggo.nl
Zo Nov 12 21:35:33 CET 2023

 Beste mensen,

 Sedert 2008 heb ik MicroSof de deur gewezen en ben verder een zeer tevreden Linux Ubuntu gebruiker geworden. Ik ben gediplomeerd automatiseerder sedert 1964 en heb praktijkjaren gemaakt op het Nederlands Lucht- en Ruimtevaart Laboratorium (NLR) in Amsterdam.
 Ik (van 1937) ben 86 jaar; beschik over vier verschillende PC's en vijf dito mobiele telefoons en sta als vrijwilliger in de gemeente Sassenheim via Welzijn Teylingen iedereen bij, die niet over ervaren kleinkinderen beschikt om de PC's de baas te worden.
 Op mijn ouwe dag, na het overlijden van mijn echtgenote op 5-4-2022, heb ik een prettige 2,5 kamer flat betrokken in een flat met 60 leeftijdgenoten. Erg gezellig!
 Maar!! Ziggo heeft mijn modem vervangen en nu werken apparaten niet meer zoals ik 40 jaar gewend was... Via NL/Ubuntu/Forum krijg ik niet de info die ik bruikbaar vind. Dus probeer ik NLLGG/lists. Geen idee hoe dat werkt...
 Tot slot het probleem: HP 2540 ENVY werkt niet meer als printer en scanner. Dus elke factuur fotografeer ik met een Canon camera, kopieer ik naar Bestanden/ZKV en verzend ik vandaar naar de verzekering. Dat gaat goed maar toch niet handig... De HP1020 als domme faxprinter werkt gewoon door, gelukkkig!

 Slotvraag: is er een handleiding om met dit soort "lists" te werken en waar is die te raadplegen...?
 Met vriendelijke groet,
 Dick Stomp

 PS Ik kom niet naar de NLLG-dag in Utrecht omdat ik heen en terug met het Openbaar Vervoer wel goedkoop vind, maar dat het wel vier uur tijd kost en met de auto vind ik het slordige verspilling en saai in mijn eentje. In de trein tref ik zelden een interessante vrouw om mee te praten...

 Dick