[linux] Oeps, googlemaps niet geladen, zie javascript console

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Okt 29 13:40:27 CET 2023

On Sun, Oct 29, 2023 at 12:23:14PM +0100, Julien Michielsen wrote:

> Die "halve seconde" is - denk ik - de ¨denktijd" van de machine
> om java-script te starten en dan te zoeken naar het javascript dat
> opgestart moet worden.  Dat wordt niet gevonden, en dan krijg je
> de eerder vermelde melding "Oeps! Er is iets misgegaan".  En dat
> komt overeen met mijn vraag: welk script moet worden opgestart om het
> overzicht te krijgen.  Op zich vreemd, dat een web-site een java-script
> vereist. Klopt mijn verklaring wel?

Nee, die verklaring van wat er aan de hand is, klopt niet.

De volledige melding is:

   Oops! Something went wrong
   This page didn't load Google Maps correctly.
   See the JavaScript console for technical details.

En in de JavaScript console staat dan weer:

   Google Maps JavaScript API error: InvalidKeyMapError
   https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/error-messages#invalid-key-map-error

Op die URL wordt dan uitgelegd hoe je jouw hoofd op het hakblok legt.

Mijn inziens is een weg naar verbetering dat contact opgenomen wordt
met de mensen achter Kerken 010 en dat ze vertelt wordt dat de kaart
niet werkt. Nog mooier zou zijn om informatie aan te leveren hoe een
werkende kaart mogelijk te maken zonder advertentie verkoper Google.

Andere dingen:
* Zou Julien het eerdere bericht "ligt aan server" gezien hebben?
* Zou Flip weten dat ie HTML-bericht verstuurt?

Groeten
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse