[linux] Oeps, googlemaps niet geladen, zie javascript console

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Zo Okt 29 13:41:40 CET 2023

On Sun 29 Oct 2023, Julien Michielsen via Linux wrote:

> Die "halve seconde" is - denk ik - de ¨denktijd" van de machine om java-script te starten en dan te zoeken
> naar het javascript dat opgestart moet worden.  Dat wordt niet gevonden, en dan krijg je de eerder vermelde
> melding "Oeps! Er is iets misgegaan".  En dat komt overeen met mijn vraag: welk script moet worden opge-
> start om het overzicht te krijgen.  Op zich vreemd, dat een web-site een java-script vereist. Klopt mijn verkla-
> ring wel?

Voor een beetje interactiviteit op een site kun je niet zonder
javascript. Ook het gebruik van google maps is vast verbonden aan
javascript.

Heb je gedaan wat de foutmelding zegt? Dus naar de javascript console
gekeken?

   Google Maps JavaScript API has been loaded directly without a
   callback. This is not supported and can lead to race conditions and
   suboptimal performance. For supported loading patterns please see
   https://goo.gle/js-api-loading

   Google Maps JavaScript API error: InvalidKeyMapError
   https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/error-messages#invalid-key-map-error

Oftewel de website bouwer snapt het niet of het is al heel lang niet
bijgewerkt, dwz. misschien heeft het ooit gewerkt maar nu niet meer.

Heeft verder weinig te maken met linux...

Paul