[linux] Ubuntu op een Mac

Leo Voorendt leovoor op gmail.com
Ma Apr 29 15:17:48 CEST 2024

Beste Lezer,
Op een oude Mac mini uit 2014 wil ik Ubuntu installeren.
Ik heb nu via een usb stick ubuntu kunnen laden.
Maar op de interne HD staat het oude Mac systeem nog.
Ik kan niet meer opstarten met deze software.
Ook al bij apple assistentie gekregen maar de Mac blijft maar ellen lang opstarten om vervolgens te stoppen.
Ik dacht ik ga ubuntu installeren op deze Mac.
Nu ben ik opgestart van de usb stick maar er is te weinig ruimte om de software te installeren.
Waarschijnlijk wil de app op de usb Stick installeren.
Hoe kan ik nu bij de interne HD komen om die te formatteren of leeg te maken.
Ik vind geen software in ubuntu om de interne HD te benaderen.
Ik zie ook geen terminal.
Ik ben daar niet echt bedreven in hoor maar hoopte een overzicht te krijgen van de interne HD.

Dus mijn vraag is hoe kan ik mijn interne HD van de Mac mini benaderen met ubuntu en die wissen en dan ubuntu installeren op de interne HD.
Alvast bedankt!

Hartelijke groet
Leo Voorendt
leovoor op gmail.com