[linux] LibreOffice onder Debian 12.1 ... 12.4

Derry cl3m0t op gmail.com
Do Jan 18 23:18:44 CET 2024

On 18-01-2024 16:07, Dick Kampman via Linux wrote:
> Sorry, duurde even. Ik heb die versienummers nu bekeken. Onder Linux
> Mint tref ik '1:7.3.7' (waar die '1' voor staat is mij niet
> duidelijk; Libreoffice zelf heeft het alleen over '7.3.7' o.i.d.)
>
> MXLinux en Debian 12.4 gebruiken versie '4:7.4.7 + deb12u1', heb ik
> de indruk.
>
> Het lijkt me een heel werk om Debian of MXLinux van een andere versie
> van Libreoffice te voorzien. Als je, zoals ik, regelmatig
> tekstverwerking pleegt onder Linux (en dat doe ik al meer dan 20
> jaar) dan is het het toch wel lastig om geconfronteerd te worden met
> [...]

Je kan LO installeren als flatpak in Debian/MXLinux/Mint, dan heb je
dezelfde meest recente versie.

https://flathub.org/apps/org.libreoffice.LibreOffice
https://flatpak.org/setup/

Wat heb je eigenlijk gedaan met de gebruikersprofielen van LO?
Verschillende gebruikersprofielen kunnen leiden tot verschillend gedrag
van LO. Heb je het gebruikersprofiel van LO op Mint naar Debian/MXLinux
gekopieerd? Maak indien nodig eerst een back-up van je profiel voordat
je het verandert of reset.

Op https://ask.libreoffice.org is er overigens een Nederlandstalige
gedeelte. Je zou daar ook je probleem kunnen aankaarten.

Groet,
Derry