[linux] OCuLink voor Linux?

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma Jul 1 20:54:51 CEST 2024

On Mon, Jul 01, 2024 at 03:09:18PM +0200, Eric de Hont via Linux wrote:
> Dus: gaan voor OCuLink of niet?

Belangrijker:
Wat zegt de verkopende partij? Zeggen die dat er Linux op draait?

Ik bedoel: Ik ben wel klaar met betalen voor een operating system
wat ik niet gebruik.

Een ietwat andere insteek:
Als het verschil in aankoopbedrag tussen een werkende Linux computer
en een werkende Linux computer met OCulink niet dan een twintig euro
is, dan zou ik voor de extra connector gaan. Misschien gaat ie nooit
gebruikt worden. Maar op een bedrag van vierhonderdveertig euro
is het nog geen 5%.  Die vijf procent geef ik liever nu uit, dan
over een jaartje of zo voor een groter bedrag om OCuLink te kunnen
gebruiken.

Groeten
Geert Stappers

P.S.

Mijn websearch leerde me:
  OCuLink, short for "Optical-Copper Link," is a peripheral connection
  standard that allows you to connect PCIe devices using an external
  cable rather than an internal slot.

--
Silence is hard to parse