[linux] update ongedaan maken

Derry cl3m0t op gmail.com
Vr Jun 7 13:02:58 CEST 2024

On 07-06-2024 10:57, Annelies Kraaiveld via Linux wrote:
> [...]
>
> Vanochtend heb ik updates laten uitvoeren en moest daarna de computer
>  opnieuw opstarten. Dat heb ik gedaan, maar vervolgens werkt mijn
> pc-scherm niet meer. Blijkbaar zat er iets in die updates dat dit
> heeft veroorzaakt. Het scherm is namelijk niet kapot. Het start op
> totdat het bureaublad zou moeten verschijnen.
>
> Is er een commando dat deze laatste updates ongedaan maakt? Of is er
> een commando dat mijn pc-scherm weer aan het werk zet?
>
> Ik ga a.s. zondag met vakantie en moet nog het een en ander afwerken.
>  Als er snel een reactie kan komen, dan heel graag!

Een snelle tijdelijke oplossing die je kan proberen is door met een oude
kernel je systeem op te starten. Dit kan je als volgt doen.
Voor linux Mint: bij het opstarten, nadat je de logo van de fabrikant
van je computer hebt gezien, houd de Shift toets ingedrukt. Dan kom je
in het grub-menu. Kies "Advanced Options" en uit het volgende menu met
een lijst van kernels, kiet de op een na recente kernel (kies er een
*zonder* "recovery mode" erachter).

Groet,
Derry Geuther