[linux] OSMAND import input formaat OSF: hoe maak jr zo'n bestand?

Fred Mobach fred op mobach.nl
Za Mrt 9 13:23:19 CET 2024

Hallo,

Mijn vorige probleem (Hoe een bestand met interessepunten te importeren in OSMAND) is
ondertussen opgelost:
1. activeer in het startscherm de menjknop,
2. kies dan de een na onderste optie Instellingen,
3. kies dan de onderste optie Uit bestand importeren.

Hier begint voor mij het volgende probleem:

In  2014 I creerde ik een script gen-osmand-input om een bestand favourites.gpx te
genereren, waarvan het begin er als volgt uitzag:

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8' standalone='yes' ?>
** *creator="gen-osmand-input"* *xmlns="http://*
*www.topografix.com/GPX/1/1"*[1] *xmlns:xsi="http://www[2].*
*w3.org/2001/XMLSchema-instance"* *xsi:schemaLocation="http://www.topografix.com/
[3]*
*GPX/1/1 http://www.topografix.co[4]*
*m/GPX/1/1/gpx.xsd"*>* *
* * *lon="7.23267"*>* *
*   *<name>*Liekeweg 24 Ev.-luthersche Erlöser Kirche*</name>* *
*   *<category>*Borssum*</category>* *
* ***

In dat script nam ik ondermeer het volgende commando als commentaar op:

*# - uploaded to the phone in the subdir ./Android/data/net.osmand/files/osmand/
favourites.gpx on sdcard1*

Nu negen jaar later heb ik vergeten hoe zo'n OSF bestand te maken teneinde mijn tig
duizend interessepunten in OSMAND te importeren.
*Wie kan mij wijzen op een proces of dokumentatie waarin beschreven staat hoe zo'n GPX
bestand in een oSF bestand dient te worden opgenomen.*

*Doel van deze hele exersitie: de mij al bekende gegevens indien nodig toevoegen aan de
gegevenscollectie van OSMAND.*

*Die interessepungen heb ik gecollecteert om mij foto's van kerken / monumenten /
beelden te laten maken teneinde dat te kunnen bijdragen aan wikipedia. Die kerkenfoto's
zijn vrijelijk toegankelijk onder een vrije licentie op *http://fred.mobach.nl/kerken/[5].

*Met vriendelijke groeten,

Fred Mobach*

--------