[linux] OSMAND import input formaat OSF: hoe maak jr zo'n bestand?

peter.vollebregt (gmail) peter.vollebregt op gmail.com
Ma Mrt 18 11:30:47 CET 2024

On 09-03-2024 13:23, Fred Mobach via Linux wrote:

> [...]
>
> *   *<category>*Borssum*</category>* *
>
> * ***
>

> In dat script nam ik ondermeer het volgende commando als commentaar op:
>

> *# - uploaded to the phone in the subdir
> ./Android/data/net.osmand/files/osmand/ favourites.gpx on sdcard1*
>

> Nu negen jaar later heb ik vergeten hoe zo'n OSF bestand te maken
> teneinde mijn tig duizend interessepunten in OSMAND te importeren.
>
> *Wie kan mij wijzen op een proces of dokumentatie waarin beschreven
> staat hoe zo'n GPX bestand in een oSF bestand dient te worden opgenomen.*

Volgens mij kan je favourites.gpx niet meer gebruiken, zit tegenwoordig
ook al verstopt in een database. Vroeger zette ik een backup neer door
deze op mijn android te kopieren, maar tegenwoordig heb je die export en
import via osf bestanden. Hoe die te maken weet ik ook niet.

Het schijnt wel mogelijk te zijn om een gpx file met punten te laden
(als je die hebt). Kwam op Reddit deze hint tegen:

    OsmAnd will import gpx files with names points as favourites into
    their own folder. To do this you will need to convert the file to
    gpx first. Once you have them as a gpx file you should be able to
    import by tapping on the '+' icon in the bottom left of the
    favourites page of My Places.

Er is een heel actief channel voor Osmand (OsMand Community #EN) op
telegram waar je deze vragen kwijt kan. Veder weet ik het ook niet.

Met vriendelijke groet,
Peter Vollebregt