[linux] inloggen op website

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo Sep 18 11:18:19 CEST 2024

On Wed, Sep 18, 2024 at 10:47:28AM +0200, Dick Kampman via Linux wrote:
> [...]

Waarschijnlijk  FTPS

Waarschuwing: De eerdere "kleinigheid" heeft een hoog kletskoekgehalte.

      :-)

> ik probeer nu de toegangsprocedure met ftp (in plaats van sftp) uit en krijg het volgende:
>
> ftp f_00072ba3 op www.uitgeverida.nl
> Trying [2a01:448:4005::102]:21 ...
> Connected to www.uitgeverida.nl.
> 220 ProFTPD Server (ProFTPD) [2a01:448:4005::102]
> 550 SSL/TLS required on the control channel
> ftp: Login failed
>
> Blijf ik op dit terrein toch typische Linux-leek?, of is er meer aan de hand?

De filosofische vraag laat ik onbeantwoord.

Mijn inschatting is dat er het volgende aan de hand is:

Server vereist FTP over TLS, client doet alleen FTP.

En dan is de uitweg:

Heb aan clientkant ook software die FTP over TLS doet.

Advies: Doe een websearch op "ftp client TLS".

Verzoek: Laat de mailinglist weten hoe het gaat.

> Dick

Groeten
Geert Stappers

P.S.
Wees bedacht op (tijdelijke) blokkade
omdat er een aantal mislukte log-in-pogingen waren.
--
Silence is hard to parse