[Homeserverproject] NLLGG homeserverproject stand van zaken.

Alexander Swen alexander.swen at nllgg.nl
Sun Jan 14 15:03:18 CET 2018

Beste mensen,

Dit is een update over het homeserver project. Nadat we in september bij
elkaar kwamen werd het even stil.
Ik zou een maillinglist maken en dat bleef liggen. Daarna wilde ik
jullie een update mail sturen. Excuus aan een ieder die zich de
afgelopen tijd nagelbijtend kapot heeft lopen te vervelen. :) De reden
voor deze vertraging is dat ik keihard moest werken. Daar heb ik veel
voor moeten laten, het gaat nu weer wat beter.

* Wat deden we de vorige keer?
We hadden een gave brainstorm over de eisen die we aan onze homeservers
willen stellen. Dat was allemaal inhoud. Het geeft ons een idee van wat
we kunnen verwachten. Het resultaat kun je lezen op
https://pad.nllgg.nl/p/homeserver.

* Planning 20 januari
Komende bijeenkomst gaan we werkafspraken maken. Dat klinkt saai maar,
het is goed als we als groep weten wat
we van elkaar kunnen verwachten.

Tijdens de bijeenkomst bespreken we de volgende onderwerpen:
- Keuze communicatiemiddel(-en)
- Afspreken hoe we keuzes maken
- Planning
- Met welke ontwerpen gaan we aan de slag
- Documentatie
- Taakverdeling
   - Hardwarekeuzes
   - Distrokeuze
   - Installatiemethode
   - Configuratie management
   - Inrichting

Hartelijke groet,
Alex

Alexander Swen, lid Programma Commissie Nederlandse Linux Gebruikers
Groep
w: https://nllgg.nl/          |  w: https://buurtlinux.nl
t: https://twitter.com/NLLGG  |  f: https://facebook.com/NLLGG
m: 06-218 111 35