[linux] Re: Bluetooth

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Vr Apr 1 21:27:47 CEST 2005

On Friday 01 April 2005 20:42, R de Smaele wrote:
[...]
> en als ik hier ben aan beland om dit comando te geven
>  ]#rfcomm 0 00:a1:d3:30:25:41 1
> gebeurt er dit er gaat dus iets fout met rfcomm

Ik heb geen verstand van rfcomm, maar ik kan wel lezen:

> RFCOMM configuration utility ver 2.10
> Usage:
>         rfcomm [options] <command> <dev>

Options beginnen met -, die heb je dus kennelijk niet...
Daarna komt een <command> en daarna een <dev>.

Wat ik bij jou zie staan is een getal 0, een Ethernet adres en een getal 1.

<command> moet, naar ik aanneem, één van de volgende zijn:

> Commands:
>         bind     <dev> <bdaddr> [channel]       Bind device
>         release  <dev>                          Release device
>         show     <dev>                          Show device
>         connect  <dev> <bdaddr> [channel]       Connect device
>         listen   <dev> [channel]                Listen

en <device> zou, lijkt me, iets van de vorm /dev/huppeldepup wezen.

Misschien vergis ik me (dat is in 2000 een keer voorgekomen) maar ik zie geen
match tussen wat jij doet en wat er in de help info (want dat is wat je te
zien krijgt) staat.

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11