[linux] Re: Bluetooth

R de Smaele info op pcconsults.nl
Vr Apr 1 22:41:25 CEST 2005

joop gerritse wrote:

> [...]
>>

>Dank je. 1 keer is genoeg voor 4 jaar, overigens. Als je je maar stevig genoeg
>vergist :-(
>
>En verder, wat die howto betreft: howto schrijvers zijn ook niet onfeilbaar,
>Heb jij bijvoorbeeld dezelfde rfcomm als de schrijver?
>
>Laten we het eens over een andere boeg gooien: wat wil je precies bereiken?
>
>Je moet een commando geven:

>en wat wil je daarmee? Bind of Connect lijkt me het meest voor de hand liggen.
>En dat MAC adres, wat je ingeeft? Dat heb je toch niet letterlijk uit de
>howto overgetikt? Dan kan ik garanderen dat het niet werkt.

Ik doe ]#hcitool cc macadres mobiel toestel
ik heb dan een bluetooth verbinding daarnaa wil ik inbellen
Ik draai FC3

wat betreft dit ik gebruik macadres van mobiele telefoon hieronder is een fake macadres
]#rfcomm 0 00:a1:d3:30:25:41 1

met dit commando krijg ik de volgende foutmelding

c]# rfcomm bind 0 00:a1:d3:30:25:41 1
Can't create device: Address already in use

joop gerritse wrote:

> [...]
 Ik draai FC3
wat betreft dit ik gebruik macadres van mobiele telefoon hieronder is

met deze commando's krijg ik de volgende foutmelding

c]# rfcomm bind 0 00:a1:d3:30:25:41 1
Can't create device: Address already in use

]# rfcomm connect 0  00:a1:d3:30:25:41 1 krijgik de melding pin invoeren
en dan deze melding
Can't connect RFCOMM socket: Connection reset by peer