[linux] Re: Bluetooth

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Vr Apr 1 23:01:10 CEST 2005

On Friday 01 April 2005 22:41, R de Smaele wrote:
[..]
Nog even herhalen: ik heb zelf geen bluetooth, en ik weet er ook niet zoveel
vanaf... ik gebruik gewoon mijn gezond verstand... en natuurlijk een beetje
linux-kennis ;-)

>  Ik draai FC3
> wat betreft dit ik gebruik macadres van mobiele telefoon hieronder is
> een fake macadres
> ]#rfcomm 0 00:a1:d3:30:25:41 1
>
> met deze commando's krijg ik de volgende foutmelding
>
> c]# rfcomm bind 0 00:a1:d3:30:25:41 1
> Can't create device: Address already in use

Aha, dus dat is kennelijk al gebeurd, "ergens" eerder

> ]# rfcomm connect 0  00:a1:d3:30:25:41 1 krijgik de melding pin invoeren

Nou, dat is al geen foutmelding meer, dus kennelijk is dat wel het juiste
commando!

> en dan deze melding
> Can't connect RFCOMM socket: Connection reset by peer

Was je PIN correct? Kennelijk moest je een PIN invoeren-- als je die niet
hebt, houdt het natuurlijk een beetje op. En de "andere kant" ( de "peer")
gooit dan de hoorn op de haak.

En welk <dev> moet je opgeven? 0 is niet een echt device, in mijn beleving.
Een device is m.i. meer iets van /dev/ppp0 o.i.d. (maar dat kan bij FC heel
anders liggen).

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11